مقاله در مورد آکوستیک معماری ، آکوستیک معماری ، رابطه بین صدا تولید شده در یک فضا و شنوندگان آن ، از اهمیت ویژه ای در طراحی سالن های کنسرت و سالن های اجتماعات برخوردار است. طراحی آکوستیک خوب موضوعاتی مانند زمان واژگونی را در نظر می گیرد. جذب صدا مواد تمام شده؛ مداحان؛ سایه های صوتی؛ صمیمیت صدا ، بافت و ترکیب؛ و سر و صدای خارجی اصلاحات معماری (به عنوان مثال ، پوسته های ارکسترال ، سایبان ها ، و سقفها و دیوارهای عایق بندی یا زاویه دار) ممکن است به عنوان عناصر تمرکز برای بهبود کیفیت صدا عمل کنند .

پاورپوینت درباره آکوستیک های معماری

اگرچه آکوستیک معماری حداقل 2،000 سال است که بخشی جدایی ناپذیر در طراحی سازه ها است ، اما موضوع در ابتدای قرن بیستم فقط توسط مبانی علمی محکم قرار گرفت.والاس سابین . سابین خاطرنشان کرد: مهمترین مقدار در تعیین مناسب بودن آکوستیک یک اتاق برای یک مصارف خاص ، میزان آن استزمان reverberation ، و او یک پایه علمی فراهم کرد که با استفاده از آن می توان زمان Reverberation را تعیین و یا پیش بینی کرد.

هنگامی که یک منبع موج صدا را در یک اتاق ایجاد می کند یاسالن ، ناظران شنیدن نه تنها موج صوتی تبلیغ طور مستقیم از منبع بلکه هزاران بازتاب ازدیوارها ،طبقه ، وسقف . این دومین موج موج منعکس شده یا صدای بازتاب دهنده را تشکیل می دهند. پس از متوقف شدن منبع ، می توان صدای reverberant را برای مدتی شنید که نرم تر می شود.

زمان لازم ، پس از قطع منبع صدا ، برای کاهش شدت مطلق با ضریب 10 6 — یا به طور مساوی ، زمان افت سطح شدت توسط 60 دسی بل کاهش می یابد — به عنوان زمان reverberation ( RT ، گاهی اوقات نیز گفته می شود) تعریف شده است. به عنوان RT 60 ).

سابین تشخیص داد که زمان واژگون شدن سالن اجتماعات با حجم سالن اجتماعات و توانایی دیوارها ، سقف ، کف و محتویات اتاق ارتباط دارد.صدا را جذب می کند . وی با استفاده از این فرضیات ، رابطه تجربی را بیان کرد که از طریق آن می توان زمان واکنش را تعیین کرد: RT = 0.05 V / A ، در جایی که RT زمان واژگونی در ثانیه است ، V حجم اتاق در پاهای مکعب و A است. جمعمیزان جذب صدا از اتاق ، توسط واحد اندازه گیری می شودسابین . صندوق عقب جذب معادل یک فوت مربع از سطح کاملاً جذب کننده است - برای مثال ، سوراخ یک فوت مربعی در یک دیوار یا پنج فوت مربع از سطح که 20 درصد از صدای قابل توجه را جذب می کند.

هر دو طراحی و تجزیه و تحلیل آکوستیک اتاق با این معادله آغاز می شود. با استفاده از معادله و ضرایب جذب موادی که دیوارها از آنها ساخته می شوند ، می توان تقریب را برای نحوه عملکرد اتاق به صورت صوتی بدست آورد. جاذب ها و بازتاب دهنده ها یا ترکیبی از این دو ، می توانند برای تغییر زمان واژگونی و وابستگی فرکانس آن استفاده شوند ، در نتیجه به مطلوب ترین ویژگی ها برای مصارف خاص دست یابند. ضرایب جذب نماینده - نشان دهنده کسری از موج ، به عنوان تابعی از فرکانس ، که هنگام برخورد صدا به مواد مختلف جذب می شود - در قسمت داده شده استجدول. جذب از تمام سطوح اتاق به هم اضافه می شود تا جذب کل ( A ) به دست آید.

مقاله در مورد آکوستیک معماری

این مقاله در 54 اسلاید پاورپوینت تهیه و تنظیم شده است .

مفاهیم اولیه استاندارد میدان آکوستیک

کمیت فشار در فراگیره در حالت تعادل در همه نقاط آن یکسان می‌باشد. چنانچه در چنین فراگیره حالت تعادل در یکی از نقاط آن متزلزل شود (به عنوان مثال فشار در یک نقطه بیشتر می‌شود) این حالت ناپایدار در همه جهات در فراگیره منتشر شده به شکل موج پدیدار می‌شود (نظیر افتادن سنگ در آب آرام).

تندی آوا

تندی آوا که به آن سرعت ذرات فراگیره نیز می‌گویند درگیر با فشار آوا و اندازه وابسته به هم می‌باشند. تندی آوا خود وابسته به بسامد و دامنه نوسان ذرات است که مقداری متغیر ولی تکراری است. به این معنی که تندی آوا به سرعت حرکت ذرات فراگیره در حول نقطه حالت تعادلشان گفته می‌شود. هرچه انرژی ساماندهی آوا (یا به بیان دیگر بلندی آوا) بیشتر باشد به همان نسبت نیز تندی و فشار آوا بیشتر می‌شود.

1- انتشار آوا در فضای باز و بسته

چگونگی انتشار آوا در یک فضای باز که دیواری آنرا محدود نکرده باشد تنها بستگی به ساختمان هندسی سرچشمه دارد. از این رو کاهش شدت آوا (انرژی آکوستیکی) که در هر ثانیه از یک مترمربع می‌گذرد،‌با فاصله آن از سرچشمه بستگی پیدا می‌کند و تنها از ابعاد هندسی آن تابع است و به فرکانس بستگی ندارد « تباهی هندسی انتشار آوا » نامیده می‌شود. افزون بر تباهی هندسی آوا کاهش‌های دیگری مانند تباهی در فضا (تباهی هوا – تباهی بخار آب و مه – تباهی باد...) یا تباهی در زمین (تباهی در گل و گیاه...) نیز به شدت آوا در کاهش می‌دهند.

از این رو برای پیشگیری از آزاد آوا (نوفه) با بهره گیری از تباهنده‌های نامبرده یا تباهنده‌های ویژه دیگر (مانند دیوارک‌های بازدارنده یا گذراندن سرچشمه در ژرفای زمین) کوشش می‌شود که آزاد نوفه را کاهش دهند.

آوا به شیوه چشمگیری کاهش می‌یابد. زیرا اندازه این بازدارنده‌ها (کوه و تپه) چندین بار بزرگتر از طول موج آواهای بم می‌باشند. از این رو به خوبی می‌توان دریافت که چرا آوای قطاری که از دره‌ها و گودی‌ها می‌گذرد کمتر آزا دهنده است تا قطاری که از دشت و کوه می‌گذرد. همچنین اتاق‌های سمت حیاط خانه‌ها بیش از اتاق‌های سمت خیابان آرامش دارند.


برای دانلود روی لینک زیر کلیک کنید

دانلود فایل آکوستیک معماری